Reinventing Teaching and Learning Repositories
DOI:
https://doi.org/10.2390/biecoll-OR2010-89Keywords:
OR2010, Library and information sciences, DDC: 020Abstract
Through the Faroes and OneShare projects the EdShare team have developed an innovative approach to teaching and learning repositories, learning from the best practices of Web 2.0 and re-imagining these repositories from the ground up as living sites, whether for a community or an institution. Many existing teaching and learning repositories base themselves closely on the research repository model, but research repositories are about Archiving, and ordinary practitioners rarely want to archive their teaching materials.Downloads
Published
2010-12-31
Issue
Section
OR 2010, Eprints User Group
License
Für Dokumente, die in elektronischer Form über Datennetze angeboten werden, gilt uneingeschränkt das Urheberrechtsgesetz (UrhG). Insbesondere gilt:
Einzelne Vervielfältigungen, z.B. Kopien und Ausdrucke, dürfen nur zum privaten und sonstigen eigenen Gebrauch angefertigt werden (§ 53 Urheberrecht). Die Herstellung und Verbreitung von weiteren Reproduktionen ist nur mit ausdrücklicher Genehmigung des Urhebers gestattet.
Der Benutzer ist für die Einhaltung der Rechtsvorschriften selbst verantwortlich und kann bei Missbrauch haftbar gemacht werden.